داستان كوتاه كودكانه

تربيت كودكاني كه جهان را زيباتر كنند

داستان كوتاه كودكانه

 

والدين مي توانند مهارت هاي مهم زندگي را در قالب داستان كوتاه كودكانه ، به كودكان خود بياموزند. شما مي توانيد از طريق خواندن يا پخش كردن قصه كودكانه شب صوتي و داستان كودكانه كوتاه، مهارت هاي مهم در زندگي مثل نحوه درست غذاخوردن، بازي كردن، دوست شدن، مراقبت از خود و مواردي از اين دست را در قالب قصه، به كودكان آموزش دهيد.

با آموزش غير مستقيم به كودكان از طريق داستان كوتاه كودكانه ، حتي مي توانيد موضوعاتي كه كودك شما علاقه چنداني به آن ها ندارد را هم براي او شبيه سازي و بازگو كنيد و با قصه هاي خواب آور صوتي براي كودكان آموزش هاي صحيح و مهم را به آن ها منتقل كنيد.

كافي است با خواندن قصه هاي جذاب همانند قصه اسب تك شاخ كه شوق خواندن يا شنيدن قصه را در كودك خود تقويت كنيد تا راهكار مناسبي براي نفوذ و انتقال مطالب مهمي كه در نظر داريد به كودك خود بياموزيد؛ بيابيد حتي مطالبي كه كودكان در بعضي موارد به آن علاقه اي ندارند، مانند خوابيدن، غذا خوردن، حمام رفتن يا هر موضوع ديگري كه آموزش آن براي كودك شما مهم است. همه اين آموزش ها را مي توانيد از طريق قصه كودكانه صوتي و تصويري به او منتقل نماييد.

داستان كودكانه مي تواند قدرت درك، تخيل و پرسشگري كودك را افزايش داده و باعث شود سرعت مراحل رشد اين مهارت ها در كودك افزايش داده شود، در‌نتيجه ي گوش دادن به داستان كودكانه صوتي، كودك را در ارزيابي استدلال‌ها، درك روابط علت و معلولي، كشف و تحليل مفاهيم، و همچنين نتيجه‌گيري درست از رويدادها ياري كنيد.

بنابراين بايد به داستان‌ كودكانه ادبي به ‌منزلۀ يك ابزار آموزشي براي كودكان نگاه كرد و داستان‌خواني و قصه گويي را جزء برنامه‌هاي اصلي كودكان در خانه ها و مدارس قرار داد تا كودكان بتوانند از طريق گفت‌و‌گو در مورد قصه كودكانه صوتي جديد، قدرت تفكر خود را افزايش دهند.

داستان كودكانه مي تواند قدرت درك، تخيل و پرسشگري كودك را افزايش داده و باعث شود مراحل رشد اين مهارت ها در كودك افزايش داده باشد در‌نتيجه ي گوش دادن به داستان كودكانه صوتي، او را در ارزيابي استدلال‌ها، درك روابط علت و معلولي، كشف و تحليل مفاهيم، و همچنين نتيجه‌گيري درست از رويدادها ياري كنند. بنابراين بايد به داستان‌ كودكانه ادبي به ‌منزلۀ يك ابزار آموزشي براي كودكان نگاه كرد و داستان‌خواني و قصه گويي را جزء برنامه‌هاي اصلي كودكان در مدارس قرار داد تا كودكان بتوانند از طريق گفت‌و‌گو در مورد قصه كودكانه صوتي جديد، قدرت تفكر خود را افزايش دهند.

قصه هاي كودكانه وولك در انواع قصه صوتي، قصه تصويري و قصه متني با حساسيت بالا و داراي جنبه هاي آموزشي براي كودكان توليد ميشود.شما پدر و مادر گرامي ميتوانيد با خيال راحت كودكان خود را با قصه هاي وولك در كنار سرگرم كردن آموزش دهيد. همه انواع قصه و داستان كودكانه صوتي و تصويري و ساير امكانات وولك براي هميشه رايگان است. هدف ما ارتقا سطح آموزش كودكان به وسيله قصه صوتي يا قصه تصويري رايگان است. شما لازم نيست براي سرگرمي و آموزش كودك خود هزينه پرداخت كنيد.وارد وولك شويد و رايگان استفاده كنيد.

داستان‌های کوتاه کودکان باید ابتدا به یک دنیای جذاب و شگفت‌انگیز معرفی کنند که کودکان را به خود جلب کنند. این داستان‌ها باید دارای شخصیت‌های جذاب و قابل ارتباط باشند که با مشکلات و مواجهات مختلفی در طول داستان روبرو می‌شوند. همچنین، وجود یک پیام آموزنده و انسانی که کودکان بتوانند از آن استفاده کنند، از ویژگی‌های حیاتی داستان‌های کوتاه کودکان است.

 

علاوه بر این، داستان‌های کوتاه برای کودکان باید به زبانی ساده و قابل درک نوشته شوند که کودکان بتوانند به راحتی درک کنند. از اصطلاحات پیچیده و جملات دشوار باید پرهیز شود و به جای آن از اصطلاحات و واژگانی که در دایره لغت کودکان قرار دارد، استفاده شود. همچنین، استفاده از تصاویر رنگارنگ و جذاب می‌تواند به جلب توجه کودکان کمک کند و داستان را برای آن‌ها جذاب‌تر کند. در نهایت، اهمیت ارتباط مخاطب با داستان نیز بسیار مهم است؛ بنابراین داستان‌هایی که به نیازها و تجربیات کودکان احترام می‌گذارند و از طریق شخصیت‌ها و موقعیت‌های داستان ارتباط برقرار می‌کنند، از نظر ادبی بهترین داستان‌ کوتاه کودکان قلمداد می‌شوند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.