قصه شنگول و منگول صوتي

تربيت كودكاني كه جهان را زيباتر كنند

قصه شنگول و منگول صوتي

 

يكي از مهمترين وظايف داستان صوتي كودكانه، سرگرمي و بازي است. بعضي از آثار ادبي كودكان هيچ پيام اجتماعي مشخصي ندارند ولي به خوبي مي توانند بر ذهن كودك تأثير عاطفي بگذارند و او را سرگرم مي‌كنند؛ يعني ذهنيتي شاد و مفرح براي كودك ايجاد مي‌كنند تا از واقعيتي كه شايد براي او غمناك باشد، جدا بشود و براي لحظه‌اي در درون دنيايي سير كند كه آن دنيا بتواند او را از آن بار يا فشاري كه بر او وارد مي‌شود، آزاد كند. در اين حالت با نقش سرگرم‌كنندگي داستان كودكانه صوتي روبرو هستيم.

براي ساده تر درك كردن اين موضوع كودكي را تصور كنيد كه در ميانه جدال هاي والدينش گير افتاده است، هر روز شاهد جر و بحث هايي است كه مشخص نمي كند در نهايت منجر به جدايي والدين از هم مي شود يا خير؛ هنر گوش دادن به داستان كودكانه صوتي در اين برهه اين است كه بتواند كودك را از تشنج هاي روزمره اي كه دارد در خانواده تجربه مي كند، دور كند. دليل استفاده از قصه صوتي كودكانه اين است كه متاسفانه ممكن است والدين فرصت وقت گذاشتن و حتي خواندن داستان كودكانه كوتاه را هم براي فرزند خود نداشته باشند. در اين جا حتي 10 دقيقه آزاد گذاشتن ذهن كودك با اين سرگرمي هاي ساده، مي تواند لحظات و خاطرات خوشي را در ذهن او ثبت كند.

داستان صوتي كودكانه وظيفه افزايش كاركرد تخيل و خيال پردازي نيز براي بچه ها دارد. با كمك داستان كودكانه ، كودك مي تواند مجموعه تخيلات خود را گسترش دهد؛ اين گسترش و توسعه باعث مي شود تا كودك از قدرت و نيروي ذهني خود بيشتر استفاده كند. گسترش قوه تخيل در كودكان با استفاده از قصه صوتي كودكانه به اندازه اي مهم است كه در كشور هاي توسعه يافته و در حال توسعه سرمايه گذاري هاي وسيعي براي افزايش قدرت تخيل كودكان انجام مي دهند. افزايش توليد محتوا در بخش قصه هاي كودكانه در كشور ها و زبان هاي مختلف در سراسر دنيا، نشان مي دهد كه تربيت هاي غير مستقيم و تاثيرات هر قصه كودكانه صوتي جديد بر كودكان از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

كاربرد ديگر قصه كودكانه صوتي همانند قصه شنگول و منگول صوتي براي كودكان آشنا كردن كودكان با واقعيت هاي اطرف آن هاست؛ به عبارت ديگر، موضوعاتي كه در آينده با آن ها مواجه خواهند شد را در قالب داستان مي توانيد براي آن ها توضيح دهيد و كودكان را با اين مفاهيم آشنا سازيد؛ مثلا مي توانيد شغل هاي مختلف و كاربردهاي آن ها در جامعه را با تعريف كردن يك داستان كودكانه جديد براي كودكان توضيح دهيد؛ يا با يك داستان كودكانه اهميت شغل يك معلم، بنا، راننده و ….. را براي كودكان توضيح دهيد.

اگر بخواهيد داستان كوكانه براي فرزندتان جذابيت بيشتري نيز داشته باشد؛ مي توانيد از فرمت قصه هاي صوتي كودكانه استفاده كنيد؛ در وولك به راحتي مي توانيد به تمامي فرمت هاي جذاب قصه هاي خواب آور براي كودكان دسترسي داشته باشيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.